Offizielle µTorrent Remote App im Store erhältlich

Die offizielle uTorrent Remote App für Windows Phone von BitTorrent

Vor ziemlich genau zwei Jahren habe ich hier im Blog die allererste App-Preview veröffentlicht, die sich zufälligerweise um eine µTorrent Remote Anwendung für Windows Phone drehte. Seit wenigen Tagen ist nun endlich auch eine offizielle Version der App im Store verfügbar.

Die Fernbedienung für den wohl beliebtesten Torrent-Client aus dem Hause BitTorrent arbeitet über einen kostenlosen Web-Account, weshalb man diesen auch über das Internet nutzen kann und nicht im gleichen Netzwerk sein muss, wie der PC. Mit der Anwendung können Torrents gestartet, angehalten und hinzugefügt werden. Außerdem lassen sich die eingepflegten RSS-Feeds betrachten.

Sollten euch Fehler bei der App auffallen, könnt ihr diese natürlich an den Entwickler senden, denn offiziell ist µTorrent Remote noch im Beta-Stadium. Wer die Fernbedienung für seine Downloads ausprobieren möchte, kann dies bedenkenlos tun – die App ist nämlich kostenlos.

Download

App fuer Windows Phone herunterladen

Screenshots

Store Beschreibung

Secure remote access to µTorrent from anywhere.

µTorrent Remote Beta is part of the latest µTorrent for Windows and Mac. This Windows Phone app securely connects to your home computer from anywhere you have an internet connection. Use µTorrent Remote to add, remove, start, stop torrents and check download progress of all your torrents. Check your RSS feeds and start downloads on the go. Use your mobile browser to find torrents and they will automatically be added to your home µTorrent! Completed downloads can even be shifted directly back to your Windows device for local playback.

Privacy

The service is designed with privacy in mind. This means that you can be certain that there is no personal information about your BitTorrent usage that is ever exposed to us or anyone else. More info here https://remote.utorrent.com/srp/privacy

**Usage**

µTorrent Remote Beta works with µTorrent 3 for Windows and µTorrent 1.5 Mac. You will need to download, install and configure your home computer with an account to use µTorrent Remote. Setup instructions at https://remote.utorrent.com/signup

Feature suggestions?

Beta questions and comments? utwinphoneremote@bittorrent.com

via wpcentral

Tags: , ,